דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תיעוד וכתיבת נהלים פנים ארגונים 

מאת    [ 22/09/2008 ]

מילים במאמר: 346   [ נצפה 5401 פעמים ]

(שירותי כתיבה טכנית, תיעוד וכתיבת נהלים: http://www.mc-cotvim.com)

פרוייקט תיעוד, כתיבה והבנת נהלים פנים ארגוניים הינו פרוייקט שלרוב מגיע בשני סוגים עיקריים:

1.ייעוץ, כתיבת והדרכת עובדים להתווית, שמירה ואכיפת נהלי עבודה חדשים.

2. איסוף/רענון נהלים קיימים וארגונם בפורמט כתוב/ממוקן ראוי הניתן לאחיזור ושימוש חוזר משתנה. שני הסוגים טומנים בחובם 'מלכודות' לא קטנות. המלכודות הינן אותם חוסרים, בעיות, חיכוכים שגורמים לארגון 'ללכת לאיבוד' בנקודות מסוימות.

1. ייעוץ, עריכת וכתיבת נהלי עבודה במחלקות/ארגונים: בסוג פרוייקט זה של כתיבת נהלי עבודה, חברת הייעוץ וכתיבת הנהלים (לעיתים מדובר בחברות נפרדות) נכנסת 'לעורקי' החברה/הארגון במידת הצורך. תהליך הלמידה מסתיים במסקנות ובישיבות ושמגיעות לכדי מערכת נהלי עבודה תקינים.

בעיות מוכרות בכתיבת נהלים 'מאפס':

א. 'פוליטיקות' פנימיות.

ב. התנגדות מסורתית/שיבטית/מחלקתית.

ג. חוסר שיתוף פעולה מתוך בורות.

ד. אי הסכמה בקרב מובילי התהליך.

איך מתגברים על הבעיה? - בקלות.

צוותים מיומנים של כתיבה, אפיון ופרוייקטורים של נהלים הינם אנשי מקצוע, היודעים 'ללכת בין הטיפות' לדלות מידע בכמות ובמינון הנכון. הסברים והאלטרנטיבות הם תמיד תרופת פלא להתנגדות, חוסר הבנה והסדרת ויכוחי סרק.

2. איסוף ורענון נהלים: בסוג פרוייקט זה של תיעוד וכתיבה של נהלי עבודה פנים ארגוניים, מתבצע לרוב תהליך של שידרוג מדיות (מעבר מנייר למחשב, מעבר מטבלאות אקסל למערכות מידע ייעודיות לניהול שליטה ובקרה), ראיונות, איבחון תהליכים וכד'.

בעיות מוכרות בתיעוד ו-כתיבת נהלים קיימים/רענון:

א. אי התאמה למציאות הארגונית.

ב. בחירת טכנולוגיה מתאימה תקציבית ותפעולית.

ג. קושי בשימוש במידע קיים.

ד. עיוותים ב'כוונת המשורר'.

איך מתגברים על הבעיה? - בקלות.

כל נוהל עבודה נבדק בקפידה מקצועית, תוך ניסוי ועדכון שיגרתי. בחירת הכלים הממוקנים נעשת בהתאמה לצרכי ויכולות הלקוח תוך שמירה על אינטרסים מובהקים כמו צרכי השימוש החוזר והעדכון של מערכת הנהלים, על מנת לשמור אותה קרובה לתרבות הארגונית והמקצועית של הארגון/חברה/מוסד.

מהו נוהל עבודה טוב?

אם תמשיכו את הרשימה יהיה לנו אוסף כללים לכתיבה מוצלחת של נהלי עבודה - נוהל עבודה מוצלח הוא נוהל ש:

1. מכתיב את הצורה הנכונה, היעילה והבדוקה ביותר לפעולה, במצב אידיאלי.

2. קל להבנה, נגיש, אינו מקשה ולהיפך - מקל על העבודה.

3. ניתן לרענון/שינוי/גיוון תחת מעטה של גמישות מסויימת, מוגדרת שנאכפת בקלות.

4.....

(שירותי כתיבה טכנית, תיעוד וכתיבת נהלים: http://www.mc-cotvim.com)

דריה פז: מנהלת אדמיניסטרטיבית וכתבת טכנית בחברת MC. Cotvim העוסקת בתחומי
כתיבה טכנית ועסקית-מרקום-תיעוד-מענה למכרזים ועוד.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב